Voorwaarden

Wat voor voorbereidingen dien ik te treffen aan mijn huis wanneer men een overkapping komt plaatsen?

  • Zorg ervoor dat bijvoorbeeld een regenpijp, lamp enz. van tevoren weggehaald is.
  • Er zijn geen obstakels zoals zonluifels, rolluiken en/of aan de gevel bevestigde materialen op de plek waar de terrasoverkapping tegen de muur aan gemonteerd zal worden.
  • Een muur dient helemaal vlak door te lopen. Mocht een muur verspringen (naar voren of achteren) dan dient de rest van de muur egaal gemaakt te worden zodat het muurprofiel van de overkapping hier tegenaan gemonteerd kan worden.
  • Wanneer een muur egaal gemaakt wordt of verstevigd wordt met een houten balk dan dient dit ook stevig genoeg gedaan te worden zodat deze het gewicht van de overkapping kan dragen. Een overkapping wordt namelijk om de 50 centimeter bevestigd met slagpluggen welke elk een gewicht van 100 kilogram moeten kunnen dragen. De achtergrond moet dit ook kunnen dragen.

Wat voor voorbereidingen dien ik te treffen in de tuin wanneer men een overkapping komt plaatsen?

  • Verwijder obstakels op de plek waar gewerkt gaat worden: haal tafels/stoelen weg. Mochten er planten in de weg staan, verwijder deze dan van tevoren.
  • Wanneer er een gootje voor de afwatering ligt in uw tuin, dient u deze van tevoren te verwijderen als deze in de buurt komt van de betonpoeren.
  • Vervangt u het terras ook nog? Doe dit dan bij voorkeur ná het plaatsen van een overkapping. Tegels kunnen dan later namelijk netjes op de staanders aangesloten worden bij het leggen van het nieuwe terras.
  • Ligt uw tuin open? Wanneer er nog geen terras ligt en alleen zand, neem dan even contact op met onze klantenservice. Onze monteurs werken namelijk liever met een stevige ondergrond.
  • Indien u een trappengat in uw tuin hebt, en deze zich in het gedeelte bevindt waar de overkapping geplaatst zal worden, dient u het trappengat zelf op te vullen met een stevige plank of andere afdekplaat zodat hier overheen gelopen kan worden. Zorg ervoor dat onze monteurs goed uit de voeten kunnen en onbeperkt hun werkzaamheden kunnen uitvoeren. Indien onze monteurs constateren dat hun veiligheid in het geding komt kunnen zij uw overkapping niet monteren.
  • Is er sprake van sneeuw of vorst? Zorg er dan voor dat de parkeerplaats en/of inrit ijs- en sneeuwvrij is in verband met de veiligheid van onze monteurs. Ook dient de route naar en het terras zelf ijs- en sneeuwvrij te zijn gemaakt.
  • Zorg voor een stroompunt waar een haspel op aangesloten kan worden. Deze dient voor de diverse elektrische gereedschappen die monteurs bij de montage gebruiken.
  • U dient de fundering van uw bestelling zelf te verzorgen wanneer u deze niet bij uw aankoop besteld heeft. Bij de fundering van de glazen schuifdeuren is het van groot belang dat deze volledig waterpas ligt om kieren te voorkomen.
  • Verzakt uw grond? In het geval van veengrond of inklinkende grond zult u zelf voor een fundering moeten zorgen welke 750 kilo per staander kan dragen.
  • Zorg ervoor dat de diepte en breedte waar de overkapping geplaatst wordt, ruim genoeg zijn zodat de staanders van de overkapping goed geplaatst kunnen worden.

Kan ik mijn zonnescherm laten hangen en ook een terrasoverkapping plaatsen?

  • Ja, dit is wel mogelijk. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Standaard Montage

Welke keuzemogelijkheden zijn er voor de waterafvoer van de terrasoverkapping?

  • De monteurs boren ( net boven de bestrating ) een gat van 80mm in een van de buitenste staanders op een door u aangewezen plek waar een PVC bocht in geplaatst zal worden .
  • De monteurs monteren de terrasoverkapping op de mee bestelde betonpoeren waarbij het water via de betonpoer met HWA aansluiten zal worden afgevoerd.
  • Let op: het aansluiten van de HWA op de afwatering is niet standaard inbegrepen bij de prijs.

Wanneer dien ik montage op maat mee te bestellen?

  • Het aansluiten van de betonpoeren op de HWA. Bij het aansluiten op de HWA worden tegels van het terras verwijderd waar de afvoer komt, maar tegels worden niet terug gelegd.
  • Andere aanpassingen aan de terrasoverkapping zoals een versmalling.
  • De muur waar de terrasoverkapping tegen aan gemonteerd zal worden vlak maken.
  • Een regenpijp door de plaat afwerken
  • Zijkanten van de overkapping waterdicht afwerken.

Betonpoeren:

  • Bij het gebruik van betonpoeren worden er tegels weg gehaald om de betonpoeren in te graven. De tegels rondom de staander worden niet terug gelegd.

Funderingskokers:

  • Wanneer funderingskokers mee besteld zijn en door Palacegarden gemonteerd worden, worden tegels van het terras weggehaald welke u zelf terug dient te leggen.

Kan ik mijn producten retourneren en hoe gaat dit in zijn werk?

  • Indien de producten nog in een zo oorspronkelijk mogelijke staat verkeren en onbeschadigd zijn, dan kunt u binnen 7 dagen na ontvangst van de producten de producten retourneren. Na het retourneren ontvangt u het volledige bedrag zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 14 dagen terug en betaalt u enkel €150,- retourkosten. Indien palacegarden de goederen dient op te komen halen betaalt u €40,- per uur per monteur aan reistijd.

    Op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.

Hoe, wanneer en binnen welke termijn kan ik mijn bestelling herroepen?

  • Er is 7 kalenderdagen herroepingsrecht op bestellingen van toepassing indien er geen producten u op maat zijn gemaakt.

Hoe annuleer ik mijn bestelling (nog voor levering)?

  • Stuur een bericht naar de klantenservice via de contactpagina indien u de geplaatste bestelling wilt annuleren en deze nog niet geleverd is. Voeg in uw bericht het offertenummer, reden van annulering (niet verplicht) en uw naam toe. Nadat onze klantenservice de bestelling heeft geannuleerd, ontvangt u hiervan een bevestiging.

Wat is er inbegrepen bij de standaard montage door Palacegarden?

WEL inbegrepen:

  • Algehele standaard montage van de terrasoverkapping
  • Twee keuzemogelijkheden voor de waterafvoer:
    • Palacegarden monteert de afwatering aan de onderkant van een van de staanders, waar het water wegloopt in de tuin.
    • Palacegarden monteert de terrasoverkapping op betonpoeren waarbij het water via een van de poeren wordt afgevoerd.

NIET standaard inbegrepen, wel mogelijk tegen meerprijs:

  • Andere aanpassingen, zoals een hoek maken in de terrasoverkapping.
  • Het aansluiten van de betonpoeren op de HWA.
  • Het Aansluiten van de  ledspots op een stroompunt.
  • Muur vlak maken.
  • Zijkanten waterdicht afwerken.

NIET Inbegrepen

  • Afbreken van zonneschermen.
  • Openbreken van betonnen fundering.
  • Aanleg buitenstopcontact/schakelaar (230V~).
  • Slijpen/ terugleggen tegels van het terras.

Overige informatie

Stormschade

Indien uw product stormschade heeft opgelopen, neem dan contact op met uw verzekering. Stormschade zoals bijvoorbeeld het vallen van een baksteen op een Palacegarden product valt buiten de garantie. Indien de bestelling niet door Palacegarden is geplaatst, dan dient u de herstelwerkzaamheden door de partij te laten verzorgen die uw bestelling heeft gemonteerd. Palacegarden voert herstelwerkzaamheden enkel uit op bestellingen die zijn gemonteerd door Palacegarden. De benodigde onderdelen voor de herstelwerkzaamheden (zoals schroeven, dakplaten, staanders etc.) kunt u los bestellen bij ons.

Defecte onderdelen

Controleer voordat u een onderdeel monteert of deze vrij is van defecten. Indien u een defect constateert en dit onderdeel door Palacegarden zo is geleverd: monteer het onderdeel dan niet. Maak foto’s van het betreffende onderdeel en de CE-sticker die op het onderdeel geplakt zit (indien aanwezig). Stuur deze naar info@palacegarden.nl onder vermelding van uw offertenummer. Palacegarden zal zo snel mogelijk een passende oplossing bieden. Indien u ondanks deze instructie alsnog een onderdeel met een beschadiging of defect monteert, dan kan Palacegarden deze niet meer omruilen waardoor Palacegarden hiervoor geen oplossing kan bieden.

Let op: Wij verzoeken u om binnen 7 dagen na montage / levering aan te geven dat er een onderdeel defect is.

Fundering schuifwand

U dient de fundering van uw bestelling zelf te verzorgen wanneer u deze niet bij uw aankoop besteld heeft. Bij de fundering van de glazen schuifwanden is het van belang dat deze waterpas ligt om kieren te voorkomen. Palacegarden plaatst bij bestaande fundering de glazen schuifwand op deze ondergrond, maar is niet verantwoordelijk voor mogelijke kieren die zichtbaar zijn doordat de fundering niet waterpas ligt.

Led verlichting

Indien u LED-verlichting  besteld heeft, draagt u er zorg voor dat er een stroompunt aanwezig is op de locatie waar de overkapping gebouwd wordt ( aan de muurkant).

Terras vernieuwen

Indien u uw terras wilt vernieuwen, laat het oude terras dan liggen tot de overkapping gemonteerd is. Indien uw oude terras al verwijderd is kan dit moeilijkheden opleveren voor de monteurs. Als u niet zeker weet of uw terras werkbaar is voor de monteurs, neem dan contact op met onze klantenservice.

Montagedatum

Mocht het voorkomen dat Palacegarden de bestelling niet op de afgesproken montagedatum kan monteren, dan is hier geen coulance-regeling op van toepassing. Palacegarden neemt zo spoedig mogelijk contact met u op om een nieuwe montagedatum af te spreken.

Garantie

De ingangsdatum van de garantie is gelijk aan de montagedatum/ leverdatum van het aangekochte product.

Palacegarden biedt garantie op de volgende punten:

  • Aluminium: 10 jaar fabrieksgarantie
  • Polycarbonaat: 10 jaar fabrieksgarantie
  • zonweringen: 2 jaar fabrieksgarantie
  • ledverlichting: 1 jaar fabrieksgarantie
  • montage: 1 jaar
  • kitwerk: 1 jaar

LET OP: Garantie is enkel geldig als factuur is voldaan.